maandag, augustus 07, 2006

Soulfest 2006







De Nederlandse groep is weer terug naar Nederland, dus de komende weken moet ik weer helemaal in het Engels praten. Afgelopen zaterdag was dan eindelijk Soulfest. Iets waar ik erg naar heb uitgekeken. Kim ging met me mee, een beetje tegen haar zin in omdat gospelmuziek nou niet haar ding is. Het was een 3 uur durende rit naar Gilford, New Hampshire, en we kwamen om 12 uur aan bij Gunstock ski resort waar het festival werd gehouden.Om half 2 was er een New Song café met Matt Maher, Leeland en Chris Tomlin! We zaten tweede rij, wat echt geweldig was! Toen Chris binnen kwam lopen had ik niet eens door dat hij het was...totdat Kim vroeg of dat Chris was. Chris droeg namelijk aviators (zonnebril) en zag er nogal funky uit voor zijn leeftijd, echt zo’n rockstar.(Je weet het, soms heb ik heel snel mijn vooroordelen) Maar toen hij begon te praten en te zingen veranderde dat imago in iemand die nederheid uitstraalt en gepassioneerd is in zijn geloof. Dat was echt heel mooi om te zien. Van New song café heb ik een paar video-opnames gemaakt. Chris zong een nieuwe worshipsong: Made to worship en de oudste versie van Amazing Grace, die hij met wat research gevonden had, voor de nieuwe film die volgend jaar uitkomt: Amazing Grace. Na New song café hadden Kim en ik even niks op de planning en besloten we om de berg op te gaan met de skilift, op de berg was namelijk ook een concert aan de gang. Het uitzicht daar was echt ontzettend mooi. Gilford is vlakbij Lake Winnepasaukee (vraag niet hoe je het uitspreekt....) En is een bosrijk en bergachtig gebied, ontzettend mooi dus. ‘ s Avonds om half 8 was er een concert van Chris Tomlin. Dat concert was gaaf! 10.000 man (ik stond tweede rij weer) allemaal meezingen, echt geweldig. Voor de kenners: Party, How great is our God, Forever, Holy is the lord, Indescribable, Blessed be Your Name, Shout to the Lord, Made to worship, Amazing Grace, Your grace is enough passeerde de revue. Het concert duurde ongeveer 1,5 uur en was gaaf! Je moest om iedereen een arm slaan en meezingen, elkaar omhelzen en wat al wel niet meer. Geweldig! Ik stond daar alleen want Kim stond wat naar achteren omdat ze niet vooraan wilde staan, dus ik had echt zoiets van...ik ken niemand! Maar dat maakte dus echt niet uit! Na het concert zijn Kim en ik richting hotel gegaan! Ontzettend mooi hotel! Slecht geslapen, omdat ik nog zo vol zat van die avond en vanochtend terug naar Boothbay, eerst nog even wat inkopen gedaan en nu ben ik weer bij Allison thuis..Een geweldig weekend, Thanks to Kim!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Heej Jac,
supergaaf zeg dat Soulfest!! Wish I was there(a):P! Jij heb het in ieder geval naar je zin gehad zie ik aan de foto:P...Nou nog heel veel funn daar de laatste weekjes! See yah!!
-xxx- Toni

Anoniem zei

heej girl!
it's amazing!! de pictures are nice :D
ik ben middels weer terug (of had ik dat al gepost?:P) raar weekend achter de rug, haha anders als verwacht gelopen maar vetje gezegend!
hope to see ya soon. Wanneer kom je precies terug? Kga over 2 week waarschijnlijk rondje Ede doen..
Liefs en super dikke knuff en have fun there nog even!

Times flies!
Liefs en Gby Els

Anoniem zei

Whiehoe, wat gaaf zeg! I love "Party"... ik hoop dat Kim toch nog een beetje genoten heeft.. hihi, hoe kan je Chris nou niet leuk vinden???

Hey meis, geniet nog van je laatste weken daar... afscheid nemen doet pijn! Tenminste, das mijn ervaring.. de kids zijn echt zo lief en leuk... dus geniet met volle teugen!! Doe wat jíj nog wilt doen, nu kan 't nog! Straks zit je in Kattuk terug te denken aan die gave tijd en wat je nog had willen doen... ;-)

Liefs en we missen je!! XX Jo